lördag 31 december 2011

Ni vet det här med nyårslöften...

Hej bloggen!

Även om jag fortfarande hävdar att nyårsafton inte är så hemskt speciellt, tänkte jag ändå göra ett sista inlägg här före tolvslaget och offentliggöra mina "nyårslöften". Om en knapp timme ska jag åka till en kompis på fest och istället för att sminka mig, prova kläder och fixa håret sitter jag här... Jaja, ni som läser vet att jag kanske inte heller brukar vara den som lägger jättemycket tid på ovanstänede. Lovar att jag i alla fall ska hinna borsta håret.

Jag och en kompis från långt upp i Sverige, brukar prata om milstolpeplaner. Ni vet, mål man sätter upp som man gärna vill nå någon gång i livet, kanske helst vid vissa åldrar. Nu när det nya året nalkas, jag är relativt nybliven singel, fortfarande inte börjat på någon "riktig utbildning" och fyller 30 om ett och ett halvt år, så har jag faktiskt börjat förstå varför han tjatar så mycket om detta.
Därför har jag försökt att formulera några löften, som jag hoppas att jag ska kunna hålla åtminstone hela nästa år.
1. Jag ska göra sådant jag tycker är kul och/eller mår bra av. Här kan nämnas Skriva ofta, läsa mycket, simma, ta hand om min båt och kanske börja med yoga.
Självklart kommer också mitt föreningsengagemang finnas kvar som en stor del av livet.
2. Jag ska, åtminstone anstränga mig för att bli sådär lite lagom huslig. Laga mat oftare än jag äter ute eller går hungrig och försöka börja tycka om att stå vid spis och diskbänk.
3. Jag ska ta hand om det som är jag och inte med ryggmärgen anpassa mig efter omgivningen. (Även om jag hävdar att jag alltid är jag, tycker jag att just detta känns lite extra knepigt. Vi får se hur det går.)
4. Jag ska finnas för mina vänner och min stora, fina familj. <3

Jaha, nu återstår bara fyrtio minuter tills jag måste åka.
Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar