söndag 12 februari 2012

Försvunnet öga med tillhörande nål sökes

Hej bloggen! Det var INTE igår. Tänker inte börja med att be om ursäkt. Man ska ju berömma alla (inklusive sig själv), för det som görs bra/görs alls, eller hur?
Sedan vi hördes sist har vi fått en ny "manlig politiker", sosseordförande och oppositionsledare här i landet. Stefan Löfvén heter han. Säkert bra, f.d. ordförande i IF Metall, norrlänning av den sydligare sorten. Inte så dåligt, eller hur?
Jag tror seriöst att han är super för (S). Sen är det synd att han inte sitter i riksdagen. Visst känns det också lite skumt att tre av de senaste fyra S-ledarna slutat på "an". Jag menar såklart Göran, Håkan och nu Stefan. Den fjärde personen skijer sig från de tre andra. Personens förnamn slutar inte på "an" utan på "na". Mona var och är så kallad "kvinnlig politiker".
Valet av Stefan Löfvén föregicks av någon slags partikris. Inget ovanligt för sossarna i dessa tider, men visst kliade det i mina fingrar efter att ondgöra mig över alla intriger och spekulationer. Alla dem som hade massa namn att föreslå till en ev. ny partiledare, alla dessa namn på "manspersoner". Det är tur att Karin Jämtin finns och att hon är omtyckt. Allt blir ju så mycket lättare när folk gillar en. Sen kanske det när allt kommer omkring är bra både för jämställdheten och det bereddade ledarskapet att Stefan står utanför riksdagen.

En tjej i tio-elvaårsåldern blev för någon vecka sen knivskuren på skolgården. Helt oprovocerat av en okänd.
Läget är akut i bland annat Syrien. Ibland funderar man på om det finns någon yttre gräns där människors handlingar gör att dem upphör att vara just människor?
Grekland kan eventellt gå i konkurs inom en snar framtid. Oklart vad som exakt kommer hända då, men någon slags kaos lär väl inträffa.
Reinfeldt har här hemma uttalat sig om att reglerna måste göras om och pensionsåldern på sikt höjas. 75 år har namnts vilket skapat en smärre folkstorm. Vet inte om han är klumpig eller högst medveten om att hans utalande gett samma effekt som en elefant i en porslinsaffär?

Själv känner jag att min lägenhet känns ganska tom nu när "alla vännerna gått hem" och helgen snart är slut.
Skulle visa mig huslig och sy i lite nya knappar där gamla försvunnit. Men nu ligger synålen någonstans på köksgolvet så det blev inte så mycket med det där.
Kan inte neka till att det ibland ju hade varit bra med ett extra öga. Men ett tappat nålsÖGA på ett spräckligt köksgolv har jag då verkligen ingen nytta av.
Eftersom ingen kommer kunna svara på min efterlysning blir det väl att gå till sybehörsaffären imorgon.
Vuxenpoäng? Inget bevis på huslighet, i mitt fall åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar