måndag 15 mars 2010

Kan man må som vädret?

På vintern är jag ofta jättetrött. Brukar skylla på mörket, men kanske beror det på att jag äter för lite vitaminer....? Nu är det ju vår och dagarna blir ljusare och ljusare, längre och längre. Det är Jätteskönt - Välkommen vår!!!

Nu för tiden är jag inte vintertrött. Jag är inte lika trött osm innan och det har ju faktiskt slutat vara vinter, åtminstone om man tittar i allmanackan. Däremot känner jag mig emellanåt ganska "vårtjurig". Humöret går liksom upp och ner som ett annat vårväder. Sol, regn, hagel och snö på en och samma dag. Ett vårhumör är förhoppningsvis inte lika påtagligt som vädret utanför fönstret, men nog känns det alltid. Ungefär som att ha kvinnliga problem alla veckor utom en per månad, istället för tvärtom.
Nog pratat om vädret, det går ju ändå inte att göra så mycket åt, åtminstone inte med flit.

Något annat som tycks vara lika svårt att förändra som en väderlek man inte vill ha, är det kollektivtrafiksbolag som jag och många med mig gärna skulle byta mot något bättre. Västtrafik, upphör aldrig att förvåna och öveträffar ständigt sig själv vad gäller dumma idéer. Kolla gärna in på Facebook och joina gruppen "Västtrafik slopar tillgängligheten i det tysta, låt dem inte komma undan!!!". Ni hittar den på min sida och på minst 100 andras.
Nu ska jag nog hämta lite te och kommentera klart Näthinan Unga Synskadade (US') politiska nyhetsbrev. Det var ju det här med att förändra världen..., som jag gillar.
God natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar