torsdag 5 maj 2011

Aldrig försent att göra ett nytt försök!

Hej Bloggen! Jag är tillbaka och visst är det aldrig för sent att börja om på nytt….?
Startade en blogg förra året med höga ambitioner. Sen hände alltför mycket ute i verkligheten för att jag skulle hinna reflektera, fundera och tycka kring dem på ett så pass just sätt att det kunde kännas värt att lägga ut på nätet. Jag glömde nästa bort min blogg, men nu är jag här!
Min sedan länge planerade nystart här i bloggosfären ficck en liten näsknäpp. Satt som jag så ofta gör på ett SJ-tåg och tänkte att Nu är det dags!
Jag skrev en stund och tåget susade sig närmare och närmare slutmålet. Några minuter före Stockholms central förändras min skärmbild och jag förstod att nätuppkopplingen brutits.
Visst ska man kanske inte lita på trådlösa nätverk ombord på tåg, men kändes lite snopet, jag som laddat så länge.
Annars är livet ungefär likadant men ändå förändrat sedan jag sist lättade mitt hjärta här. Jag åker fortfarande massa tåg och är ordförande för Unga Synskadades riksstyrelse fram till augusti. Har trivts otroligt bra med båda dessa saker i nästan fem år! Nu känner jag att jag också vill göra lite annat.
Om knappt en månad blir jag ett år äldre. Jag är fortfarande en tjej med skrivardrömmar som bor i en tvåa. Har blivit med segelbåt vilket känns otroligt spännande och nyttigt och Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar