torsdag 19 maj 2011

Lejon med inslag av uggla som kämpar hårt och ibland löser problem

Skriver här alldeles för sällan! Det bara blir så och jag gnäller på mig sjlv nästan varje dag för att jag inte gjort något inlägg - trots att jag nästan alltid haft idéer på vad jag kan skriva.

Senaste två dagarna har jag gått en del i skogen och fått en sådan där intensiv lust att skriva, mycket och länge. På folkhögskolan där jag nu är på kurs finns det en skrivarlinje. Jag är rätt övertygad om att jag egentligen trivs bäst hemma i mitt egna lilla krypin och skulle bli lite kollrig av att bo i studentkorridor under en längre tid..., men har ändå fått en inre lust att söka till någon ettårig skrivarlinje... Bara för attt...

Den här veckan har jag fått förmånen att göra ett litet personlighetstest som visat vilken "konfliktprofil" jag hra.
Testet visar kort och gott att om man delar in mänskligheten i "lejon" som gillar kamp, har starka viljor och slåss för det dem tror på, "ugglor" som finns i bakgrunden, tar stort administrativt ansvar och sitter på stora kunskaper och slutligen "Sankt Bernhardshundar" som är dem som tar hand om medmänniskor, ser till att alla mår bra, fixar fika och annat - Då är jag ett Lejon.
Kanske inte så förvånande!

Men lite mer detaljerat så vvisar testet jag genomgått att jag förvisso är bra på att Kämpa, men också hyfsat bra på att lösa problem genom att hitta alternativa lösningar när folk inte kommer övereens. Viktigt att påpeka är att denna typ av problemlösning Inte är samma sak som att kompromissa.
Eftersom denna kurs inte slutar förrän imorgon, har jag nu blivit nedkallad till vår lilla avslutning.
Även om största delen av mig inte är en uggla ska jag försöka skapa lite rutin kring det här med bloggandet.
Lyckas jag så skrivs här imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar